1. HABERLER

  2. HABERLER

  3. Osmangazi köprüsü geçiş ücreti 2019 - Osmangazi köprüsü kaç para?
Osmangazi köprüsü geçiş ücreti 2019 - Osmangazi köprüsü kaç para?

Osmangazi köprüsü geçiş ücreti 2019 - Osmangazi köprüsü kaç para?

Osmangazi köprüsü geçiş ücreti 2019 yılında ne kadar oldu? Osmangazi köprüsü kaç para? Osmangazi köprüsü ücreti nasıl ödeniyor? Osmangazi köprüsü araç geçiş sayısı nedir? İşte tüm bu sorularınızın yanıtı haberimizde.

A+A-

Körfezin incisi olarak nitelendirilen Osmangazi Köprüsü, 30 Haziran 2016 tarihinde Türk motosiklet pilotu Kenan Sofuoğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve başbakanı Binali Yıldırım'ın da katıldığı törenle açıldı. Peki Osmangazi köprüsü geçiş ücreti 2019 yılında ne kadar oldu? Osmangazi köprüsü kaç para? Osmangazi köprüsü ücreti nasıl ödeniyor? Osmangazi köprüsü araç geçiş sayısı nedir? detayları burada.

Osmangazi Köprüsü Geçiş Ücreti 2019

Osmangazi Köprüsü geçiş ücretleri Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından belirlenmektedir. Geçiş ücretleri ile ilgili yapılan bilgilendirmede ücretlerin araç sınıflarına göre farklılık göstermektedir. Peki, Osmangazi köprüsünden hangi sınıfa ait araç ne kadar geçiş ücreti ödeyecek? İşte yanıtı;

İşletmesi özel şirkette olan Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu geçiş ücretleri, 2019 yılında yüzde 45 artırıldı. 

2018 yılında 71,75 TL olan otomobil geçiş ücreti, 2019 yılının ilk sabahı yüzde 45 zamlanarak 103,05 TL'ye çıktı.

Gebze- Orhangazi- İzmir Otoyol geçiş ücretleri de zamlandı. Daha önce 5,5 TL olan Altınova- Orhangazi arası 11,5 TL, 7,40 TL olan Gemlik- Bursa arası 15,65 TL´ye yükseltildi.

Araç sınıflarına göre;  Osmangazi köprüsü kaç para?

ARAÇ SINIFI​OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ ÜCRET TARİFESİ (TL)​
1​103,05
​2164,85
​3195,75​
​4259,65
​5327,65
​672,15​

Fiyatlara KDV dahildir.

İstanbul-İzmir Otoyolu'nda ücretler gidilecek mesafeye ve araç tipine göre değişiyor. Gideceğiniz mesafeye ne kadar ödeyeceğinizi de 'Otoyol A.Ş.'nin resmi sitesindeki hesaplama uygulamasından öğrenilebiliyor.

HESAPLAMA YAPMAK İÇİN TIKLAYIN

osmangazi-koprusu.jpg

Araç sınıfları ne anlama geliyor?

KGM araçları boyutlarına ve ağırlıklarına göre sınıflandırma yapıyor. Bu şekilde sınıflandırmaya tabi tutulan araçların ödedikleri ücret, giriş yapabilecekleri bölgeler ve saatleri daha kolay tanımlanmış oluyor. İşte araçların hangi sınıflarda yer aldıklarına dair yapılan değerlendirmeler…

    Aks aralığı (dingil mesafesi) 3.20 metre altında olan araçlar 1.sınıftır.
(Motosiklet, kamyonet, otomobil, minibüs ve arazi taşıtları bu sınıfa girebilir.)

    Aks aralığı 3.20 metre ve üzerinde olan her türlü 2 akslı araç 2.sınıftır.
(Minibüs, kamyonet ve otobüs bu sınıfa girer.)

    Aks adedi (dingil sayısı) 3 tane olan her türlü araç 3.sınıf araçtır.
(Aks sayısı 3 tane olan her türlü araç bu sınıfa girer)

    Dingil sayısı 4 ve 5 adet olan her türlü araç 4.sınıf araçtır.

    Dingil sayısı 6 ve daha fazla olan kamyon treyler vb.araçlar 5.  ve 6. sınıf araçtır.

Osmangazi köprüsü ücreti nasıl ödeniyor?

Osmangazi Köprüsü Açıklık olarak dünyanın en uzun 4. köprüsü olan yapıyla ilgili bazı soru işaretleri bulunuyor. 'köprüyü kullanmak isteyenler Osmangazi köprüsü ücreti nasıl ödeniyor? Diye merak ediyor.

Gişelerden, Ogs Ve Hgs’den Ödeme Yapılabiliyor

Köprüyle ilgili merak edilen bir diğer konu da OGS ve HGS'nin geçerli olup olmayacağı... Köprüde OGS ve HGS kullanılabiliyor. Ancak yeterli bakiye yoksa, girişte bulunan gişeden alınan nakit geçiş biletiyle çıkıştaki gişeden ödeme yapılabiliyor. Üstelik kredi kartı da geçerli.

HGS veya OGS'nin yetersiz olduğunu bilmeden giriş yaptığınızda da yine çıkışta görevliler yardımcı oluyor. Ödeme yapamamanız durumunda da park alanındaki Gişe İstasyonu Binası'na gidip, ilgili belgeyi almanız gerekiyor.

Osmangazi Köprüsü Nerede?

Osmangazi Köprüsü diğer isimleri ile İzmit Körfez Köprüsü ya da Körfez Geçiş Köprüsü, Gebze-İzmir Otoyolu Projesi dahilinde Marmara Denizi'nin doğusunda İzmit Körfezi'nin Dilovası Dil Burnu ile Altınova'nın Hersek Burnu'nu bağlayan, orta açıklığı 1550 metre ve toplam uzunluğu ise 2682 metre olan ve dünyanın dördüncü en uzun açıklıklı asma köprüsü. Köprü kavisli olarak yapıldı, bunun sebebi ise kuş türlerinin yaşadığı Hersek Lagünü’nde bulunduğu için biyolojik çeşitliliğe zarar vermemek idi.

Osmangazi Köprüsü Ne Kadar Sürede Tamamlandı

İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten 3,5 saate indiren Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan Osman Gazi Köprüsü yaklaşık 3,5 yıl süren bir çalışmayla  ve 8 bin işçinin emeği ile tamamlandı.
Köprüden geçişlerde en düşük ücreti 6. sınıf araçlar verirken, en yüksek geçiş ücretini 5. sınıf araçlar vermektedir.

2019-osmangazi-koprusu-kac-tl.jpg

Osmangazi Köprüsünden Araç Geçiş Sayısı

Trafiğe açılmasını takip eden ilk on gün içinde köprü trafiğinin en az %95'ini 1. sınıf araçlar oluşturmuştur. Köprünün ücretsiz olduğu dönemde günlük ortalama 100.000 araç hizmet verirken ücretli hizmete başladığı dönemde günlük ortalama 6.000 araç köprüyü kullanmıştır. Taahhüt edilenden daha az araç geçişinin devlete ortalama haftalık maliyeti 10 milyon dolardır.

Köprü 1 Temmuz 2016'da trafiğe açıldı.

 Trafiğe açıldıktan sonra;

•    1 Temmuz 2016'da 49.942,
•    2 Temmuz 2016'da 83.147,
•    3 Temmuz 2016'da 83.170,
•    4 Temmuz 2016'da 75.650,
•    5 Temmuz 2016'da 108.74,
•    11-26 Temmuz 2016 100.932 araç köprüyü kullandı

Osmangazi köprüsüne Hazine garantisi

Hazine, Osmangazi Köprüsü için günlük ortalama 40 bin araç geçiş garantisi vermiş durumda. Ancak bu garanti yıllık olarak hesaplanıyor; devletin yıllık araç garantisi 14 milyon 600 bin. Diğer taraftan, 4 ayrı kesimden oluşan İstanbul-İzmir Otoyolu Projesi'nde, diğer kesimlerdeki garantiler 17 bin ile 35 bin araç arasında değişiyor. Geçiş sayısı bu rakamın altında kalırsa Hazine aradaki farkı Otoyol Yatırım AŞ'ye ödüyor.

osmangazi-koprusu-gecis-ucreti.jpg

Osmangazi Köprüsünün Avantajı

Osmangazi Köprüsü’nün sağladığı en büyük avantaj, İzmit Körfezi’ni 6 dakikada geçebilmeyi sağlıyor olması. Osmangazi Köprüsü ve 12.6 kilometrelik Gebze-Altınova otoyolu, körfez geçişini 90 kilometreden 12 kilometreye düşürmekte. Yani 78 kilometre azaltıyor.

Osmangazi Köprüsü’nün bir diğer alternatifi olan feribotla geçiş 45-60 dakika sürerken, köprüde bu süreyi 6 dakikaya indirmek mümkün. Bu sayede hem zamandan hem de yakıttan tasarruf ediliyor.

Osmangazi Köprüsü, zamandan ve yakıttan tasarruf sağlamasının yanında uygun geçiş ücretleri ile sürücülerin seyahatlerini kolaylaştırıyor.

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
3 Yorum