1. HABERLER

  2. HAYAT VE YAŞAM

  3. SORGUN İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nden öğretmenlere uygulama eğitimi
SORGUN İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nden öğretmenlere uygulama eğitimi

SORGUN İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nden öğretmenlere uygulama eğitimi

SORGUN İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen, Koordinatörlüğünü İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Ekinci’nin koordine ettiği, Yozgat Bozok Üniversitesi’nden Prof. Dr. Mustafa Böyükata’nın Akademik Danışmanlığını yürüttüğü etkinlikte, katılımcılara ‘STEM ve Proje Tabanlı Uygulamalara Giriş’ eğitimi verildi.

A+A-

Sorgun İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen “STEM ve Proje Tabanlı Uygulamalara Giriş” eğitimi 22 - 23 Haziran 2019 tarihlerinde Sorgun Safa Termal Hotel’de gerçekleştirildi.

Programın Koordinatörlüğünü İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Ekinci ve Akademik Danışmanlığını Yozgat Bozok Üniversitesi’nden Prof. Dr. Mustafa Böyükata yaptı. Eğitimden farklı branşlardan 70 öğretmen faydalandı. Çok sayıda katılmak isteyen öğretmenin olduğu ancak eğitimin etkili olabilmesi için sınırlamaya gidilerek, 188 başvuru yapan öğretmen arasından seçim yapıldı.

Etkinlikte Prof. Dr. Mustafa Böyükata ile birlikte Aksaray Üniversitesi'nden Dr. Öğr. Üyesi Hasan Özcan, Başkent Üniversitesinden Dr. Öğr. Üyesi Hakkı İlker Koştur, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Davut Sarıtaş ve Hakkari Üniversitesi’nden Araş. Gör. Dr. Yurdagül Boğar eğitmen olarak yer aldılar.

İki gün süren programın sabah oturumlarında eğitim seminerleri verildi. Öğleden sonraları ise farklı iki salonda uygulamalı STEM atölyeleri anlatıldı. Birinci gün sabahı açılış konuşmalarının ardından Prof. Dr. Mustafa Böyükata tarafından “Tanışma ve Eğitime Giriş Etkinlikleri” gerçekleştirilerek başlandı. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Davut Sarıtaş tarafından “STEM’in Felsefi Temelleri ve Bilim Tarihinden STEM Örnekleri” başlıklı bir sunum yapıldı. Ardından Hakkari Üniversitesi’nden Araş. Gör. Dr. Yurdagül Boğar tarafından “STEM Nedir, Ne Değildir ve Neden Bu Kadar İlgi Çekici Hale Gelmiştir?” başlıklı sunum gerçekleştirildi. Her iki seminer katılımcıların soruları ile etkileşimli biçimde gerçekleştirildi. Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik kelimelerinin İngilizce ilk harflerinden oluşan STEM yaklaşımının doğru anlaşılması bakımından oldukça faydalı seminerler olduğu gözlendi. Öğleden sonra ise Dr. Öğr. Üyesi Davut Sarıtaş ve Araş. Gör. Dr. Yurdagül Boğar tarafından STEM uygulama atölyeleri gerçekleştirildi. Atölye Çalışması oturumlarında öğretmenler gruplar halinde uygulamalara iştirak ettiler.

Birinci günün sonunda Prof. Dr. Mustafa Böyükata’nın moderatörlüğünde “Fikrin Proje Tabanlı Hayata Geçirilmesi” başlığı çerçevesinde, eğitmen akademisyenlerin hep birlikte yer aldığı bir mini panel gerçekleştirildi. Gün sonunda zihinlerde oluşan dorulara da cevap verildi.

İkinci gün sabahı Başkent Üniversitesinden Dr. Öğr. Üyesi Hakkı İlker Koştur, “STEM ve Tasarım” başlıklı seminerini verdi. Aksaray Üniversitesi'nden Dr. Öğr. Üyesi Hasan Özcan ise “STEM Eğitimi Alanında Yapılan Ulusal ve Uluslararası Çalışmalar” başlığı altında akademik çalışmalardan da örnek sonuçları aktardı. Bu seminerlerin hem uygulama stratejileri bakımından hem de STEM yaklaşımına dönük akademik değerlendirmeler bakımından faydalı olduğu görüldü. Öğleden sonraki Atölye Çalışmalarında Dr. Öğr. Üyesi Hakkı İlker Koştur ve Dr. Öğr. Üyesi Hasan Özcan öğretmenlere STEM uygulamaları yaptırdılar.

Katılımcı öğretmenlere katılım belgelerinin verildiği kapanış oturumunda etkinliğe ilişkin değerlendirmeler de yapıldı. Disiplinliler arası ilişkilendirme, atölye çalışmaları, tasarım ve beceri ile fen bilgisi öğretim programındaki gelişim ve değişimler konularında geniş bilgi paylaşımı imkânı oldu. Katılımcı öğretmenler eğitimden memnun kaldıklarını ifade ettiler. Katılımcı öğretmenler arasında STEM hakkında daha önce bilgisinin olmadığını, bu eğitimle bilgi edindiğini ve okulda öğrencileri için nasıl uygulayabileceğini düşünmeye başladığını belirtenler oldu. Yeni nesil öğrenci profilleri bakımından günümüzde sadece ders anlatmanın yetmediğini vurgulayan öğretmenler farklı etkinlikler, akıl oyunları, ürün tasarımları gibi etkili öğrenme yollarını bulmak gerektiğini söylediler. Dolayısıyla STEM de bunlardan biri olup, eğitim etkinliğinin katılan öğretmenlerde zihni diri tutmak adına bir yansıması olduğu ortaya kondu. Oldukça verimli bir seminer olduğu değerlendirilen bu tür eğitimlerin yaygınlaştırılma ve devam etmesi gerektiği ifade edildi.

Sorgun İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Ekinci, “Bu eğitim imkânının sağlanmasında İlçe Kaymakamımızın çok öneli katkıları oldu. Uzun süren bir hazırlık çalışması sonrasında ortaya çıkan bu programın, beklentilerimizin üstünde faydalı ve verimli olduğunu gördük. Hafta sonu olmasına rağmen vaktini buraya ayıran öğretmenlerimizin fedakârlıkları, programın önemini de göstermektedir” dedi. Uzaktan gelerek eğitime katkı veren akademisyenlere teşekkür belgesi ve tanıtıma dönük yöresel ürünler takdim edildi.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.