1. HABERLER

  2. SAĞLIK

  3. Egzersiz yapmak kilo vermeye yardımcı olur mu? Şaşırtıcı Gerçek
Egzersiz yapmak kilo vermeye yardımcı olur mu? Şaşırtıcı Gerçek

Egzersiz yapmak kilo vermeye yardımcı olur mu? Şaşırtıcı Gerçek

Öncelikle şunu bilmemizde fayda var, düzenli egzersiz yapmak sadece kilo vermekten çok daha fazlasıdır. Bu makalemizde Egzersiz yapmak kilo vermenize yardımcı olur mu? sorusunun yanıtını vereceğiz.

A+A-

Kilo vermek için, tükettiğinizden daha fazla kalori yakmanız gerekir. Egzersiz, bazı ekstra kalorileri yakarak bunu başarmanıza yardımcı olabilir. Bununla birlikte, bazı insanlar, egzersizin kendi başına kilo kaybı için etkili olmadığını iddia ediyor. Bunun nedeni, egzersizlerin bazı insanlarda açlığı arttırması ve egzersiz sırasında yaktıklarından daha fazla kalori almalarıdır.

Egzersiz kilo vermek için gerçekten yararlı mıdır? Bu makale delillere bir göz atmaktadır.

Egzersiz yapmanın Sağlığa Faydaları

Egzersiz yapmak sağlığınız için gerçekten harikadır .

Bu kalp hastalığı, diyabet, obezite, osteoporoz ve bazı kanser (dahil birçok hastalığın riskini azaltabilir , , , , , , , , ).

Aslında, düzenli olarak çalışan kişilerin, bu hastalıkların çoğundan (%) daha az ölüm riskinin% 50 olduğu düşünülmektedir .

Egzersiz aynı zamanda zihinsel sağlığınız için inanılmaz derecede iyidir ve stresi yönetmenize ve gevşemenize yardımcı olabilir .

Egzersizin etkilerini düşündüğünüzde bunu aklınızda bulundurun. Kilo kaybı için etkili olmasa bile, yine de en az önemli olan başka faydaları vardır.

NOT:
Egzersiz sadece kilo vermekten çok daha fazlasıdır. Vücudunuz ve beyniniz için çeşitli güçlü yararları vardır.

Egzersiz yapmak kilo vermeye yardımcı olur mu? Şaşırtıcı Gerçek

Kilo Kaybı Değil, Yağ Kaybı Düşünün

Egzersiz kilo kaybı için sıklıkla önerilmektedir , ancak insanlar gerçekten yağ kaybını hedeflemelidir .

Kilo vermek için sadece kalori alımınızı azaltırsanız , egzersiz yapmadan, muhtemelen kas kadar yağ da kaybedersiniz .

Aslında, insanlar kilo verdiğinde, kilolarının dörtte birinin kas olduğu tahmin edilmektedir .

Kalorileri azalttığınızda vücudunuz diğer yakıt kaynaklarını bulmak zorunda kalır. Ne yazık ki, bu yağ depolarınızla birlikte kas proteini yakmak anlamına gelir .

Diyet yanında bir egzersiz planı da dahil olmak üzere (kaybetmek kas miktarını azaltabilir , , ).

Bu ayrıca önemlidir, çünkü kas yağdan daha metabolik olarak etkindir.

Kas kaybının önlenmesi, kilo verdiğinizde oluşan metabolik hızdaki düşüşe karşı koyabilir, bu da kilo vermeyi ve uzak tutmayı zorlaştırır.

Ek olarak, egzersizin yararlarının çoğu, sadece kilo kaybı değil, vücut kompozisyonu, genel zindelik ve metabolik sağlıktaki gelişmelerden kaynaklanıyor gibi görünmektedir .

"Kilo" kaybetmeseniz bile, yine de onun yerine yağ kaybediyor ve kas geliştiriyor olabilirsiniz .

Bu nedenle zaman zaman bel ölçünüzü ve vücut yağ yüzdesini ölçmek yardımcı olabilir. Ölçek bütün hikayeyi anlatmıyor.

Not:
Kilo verdiğinizde, kas kaybını en aza indirirken yağ kaybını en üst düzeye çıkarmak istersiniz. Ölçek üzerinde fazla kilo vermeden vücut yağını kaybetmek mümkündür.

Kardiyo kalori ve vücut yağ yakmanıza yardımcı olur

Kilo kaybı için en popüler egzersiz türlerinden biri, aynı zamanda kardiyo olarak bilinen aerobik egzersizdir. Örnekler arasında yürüyüş, koşu, bisiklete binme ve yüzme sayılabilir.

Aerobik egzersizin kas kütleniz üzerinde önemli bir etkisi yoktur, en azından ağırlık kaldırma ile karşılaştırılmaz. Ancak, kalori yakmada çok etkilidir.

10 aylık bir çalışma kardiyoda 141 obez veya fazla kilolu kişiyi nasıl etkilediğini incelemiştir. Üç gruba ayrıldılar ve kalori alımını azaltmaları söylenmedi :

Grup 1: Haftanın 5 günü kardiyo yaparken 400 kalori yakmak
Grup 2: Haftanın 5 günü kardiyo yaparken 600 kalori yakmak
Grup 3: Egzersiz yok
Grup 1 katılımcıları vücut ağırlığının% 4.3'ünü, grup 2'dekiler ise% 5.7'de biraz daha kaybetti. Egzersiz yapmayan kontrol grubu gerçekte% 0,5 kazandı.

Diğer çalışmalarda da kardiyo Eğer özellikle tehlikeli yağ yakmak yardımcı olabilir göstermek karın yağ tip 2 diyabet ve kalp hastalığı (riskinizi artırır , , ).

Bu nedenle, yaşam tarzınıza kardiyo eklemek, kilonuzu yönetmenize ve metabolik sağlığınızı iyileştirmenize yardımcı olabilir. Sadece egzersizi daha fazla kalori yiyerek telafi etmeyin.

NOT:
Düzenli olarak aerobik egzersiz yapmak, yaktığınız kalori miktarını artırabilir ve vücut yağınızı kaybetmenize yardımcı olabilir.

Kardiyo nedir?

Kalp ve kan damarları ile birlikte vücudun dolaşım sistemine “kardiyovasküler” sistem denir. Kardiyo ise bunun kısaltılmış halidir ve kalp, damar ve akciğerleri yoğun bir şekilde çalıştırıp güçlendiren egzersiz türüdür.

Ağırlık Kaldırma, Günün Her Saatinde Daha Fazla Kalori Yakmanıza Yardımcı Olur

Tüm fiziksel aktivite kalori yakmanıza yardımcı olabilir.

Bununla birlikte, direnç eğitimi - ağırlık kaldırma gibi - bunun ötesine geçen faydalar sağlar.

Direnç eğitimi, sahip olduğunuz kasın gücünü, tonunu ve miktarını artırmanıza yardımcı olur.

Bu, uzun süreli sağlık için önemlidir, çünkü inaktif yetişkinler, on yılda kas kütlelerinin% 3-8'ini kaybeder .

Kasının Daha yüksek miktarlar da metabolizma artışı bile (istirahat - her saati fazla kalori yakmak yardımcı , , ).

Bu aynı zamanda kilo kaybıyla birlikte oluşabilecek metabolizmadaki düşüşü önlemeye yardımcı olur .

Çok düşük kalorili bir diyetle ilgili 48 kilolu kadının bir çalışması, bir ağırlık kaldırma programı izleyenlerin kilo vermesine rağmen kas kütlesini, metabolizma hızını ve gücünü koruduğunu buldu .

Ağırlık kaldırmayan kadınlar da kilo verdiler, fakat aynı zamanda daha fazla kas kütlesi kaybettiler ve metabolizmada bir düşüş yaşadılar .

Bu nedenle, bir tür direnç eğitimi yapmak, etkili bir uzun vadeli kilo kaybı planına gerçekten çok önemli bir ek. Ağırlığı uzak tutmayı kolaylaştırır, bu aslında ilk etapta kaybetmekten çok daha zordur.

NOT:
Ağırlık kaldırma, kasın korunmasına ve oluşturulmasına yardımcı olur ve yağ kaybettiğinizde metabolizmanızın yavaşlamasını önlemeye yardımcı olur.

Egzersiz Yapanlar Bazen Daha Çok Yiyorlar

Egzersiz ve kilo verme ile ilgili ana problemlerden biri, egzersizin sadece enerji dengesi denkleminin "kalorileri" tarafını etkilememesidir.

Aynı zamanda iştahınızı ve açlığınızı da etkileyebilir ve bu da daha fazla kalori almanıza neden olabilir.

Egzersiz Açlık Düzeyinizi Artırabilir

Egzersizle ilgili ana şikayetlerden biri, sizi aç bırakıp daha fazla yemenize neden olabileceğidir.

Ayrıca, egzersizin yaktığınız kalori miktarını fazla tahmin etmenize ve kendinizi yiyeceklerle ödüllendirmenize neden olabileceği de önerilmiştir. Bu kilo kaybını önleyebilir ve hatta kilo alımına neden olabilir ).

Herkes için geçerli olmamakla birlikte, araştırmalar gösteriyor bazı insanlar kilo (kaybetme engelleyebilmek hangi çalıştıktan sonra daha fazla yemek yapmak , , ).

Egzersiz İştah Düzenleyici Hormonları Etkileyebilir

Fiziksel aktivite, grelin hormonunu etkileyebilir . Ghrelin aynı zamanda iştahınızı sağladığından "açlık hormonu" olarak da bilinir.

İlginç olarak, çalışmalar yoğun egzersiz sonrası iştahın bastırıldığını göstermektedir. Bu "egzersiz anoreksi" olarak bilinir ve ghrelinde bir azalmaya bağlı görünüyor.

Bununla birlikte, grelin seviyeleri yaklaşık yarım saat sonra normale döner.

Bu yüzden iştahla grelin arasında bir bağlantı olmasına rağmen, gerçekte ne kadar yediğinizi etkilemiyor gibi görünmektedir .

İştah Bireye Göre Değişebilir

Egzersiz sonrası kalori alımına ilişkin çalışmalar karışıktır. Şimdi egzersiz sonrası iştah ve gıda alımı hem insanlar (arasında değişebildiği şekilde kabul edilmektedir , , , , ).

Örneğin, kadınlar erkeklerden daha çalıştıktan sonra hungrier olduğu gösterilmiştir ve yalın insanlar obez insanların (daha az aç hale gelebilir , , , , ).

SONUÇ:
Egzersizin iştahı nasıl etkilediği ve yiyecek alımının bireyler arasında farklılık gösterdiğidir. Bazı insanlar daha fazla aç olabilir ve daha fazla yiyerek kilo kaybını önleyebilir.

Egzersiz yapmak kilo vermenize yardımcı olur mu?

Egzersiz yaparak kilo verme kişiden kişiye değişir .

Her ne kadar egzersiz yapan çoğu insan uzun vadede kilo kaybederse de, bazı insanlar kilolarının sabit kaldığını ve birkaç kişinin de kilo aldığını tespit eder .

Bununla birlikte, kilo alanların bazıları aslında yağ değil, kas kazanıyor.

Tüm söylenenler, diyet ve egzersiz karşılaştırırken diyetinizi değiştirmek, kilo vermede egzersizden daha etkili olma eğilimindedir.

Bununla birlikte, en etkili strateji hem diyet hem de egzersizi içerir .

SONUÇ:
Vücudun egzersize verdiği yanıt bireyler arasında değişmektedir. Bazı insanlar kilo kaybederken, diğerleri kilolarını korurken, birkaç kişi de kilo alabilir.


Sağlıklı bir diyet de önemlidir

Egzersiz yapmak sağlığınızı iyileştirebilir ve kilo vermenize yardımcı olabilir, ancak sağlıklı bir diyet yemek de kesinlikle çok önemlidir.

Bu haber toplam 217 defa okunmuştur
Etiketler : ,

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.