1. HABERLER

  2. HABERLER

  3. Sosyal Medya Uzmanı Nedir? Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?
Sosyal Medya Uzmanı Nedir? Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?

Sosyal Medya Uzmanı Nedir? Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?

"Sosyal Medya Uzmanı Nedir? Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?" Sosyal medya uzmanı tanımı her ne kadar kesin olarak belli olmasa da, Sosyal Medya Hakkında belli bir tecrübeye sahip olan, kurum, kuruluş ya da markanıza gerek SEO gerek içerik yazarak fayda s

A+A-

 Sosyal medya uzmanı elindeki materyalleri en iyi şekilde değerlendirmeli ve kendine özgü bir şekilde kullanmakla sorumludur.Peki sosyal medya uzmanı ne iş yapıyor? Görevleri ve sorumlulukları nelerdir? Kendinize meslek olarak bu alanı seçmeli misiniz?

Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?

Sosyal medya uzmanları firmaların çalışma prensipleri doğrultusunda nasıl adımlar atar diyorsanız :

Firmanın sosyal medya hesaplarını açar ve var olanlar için gerekli revizyonu sağlar.

Her sosyal medya ağını takip eder.

Sosyal medya uzmanı; çalıştığı kurum, kuruluş veya kişileri bilgilendirir, uygun stratejileri belirler.

Özel kampanya kurguları geliştirir.

Şirket web sitelerini SEO’ya uygun hale getirir.

Kurumların web sitelerini dizinlere ekler.

Rakip firma analizi yapar ve sonuca göre etkili stratejik adımlar belirler.

Dijital dünya trendlerini takip eder ve alakalı reklamlar oluşturur.

Sosyal medya ağlarındaki takipçi sayısını artıracak çözümler üretir, uygun olan iletişim stratejilerini belirler.

Firma hakkında oluşturulan uygun olmayan içerik, durum ve izlenimleri belirler ve gerektiğinde müdahale eder.

Bloglara içerik hazırlar ve yayımlar.

Sosyal Medya Uzmanı Nedir? Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?

Sosyal medya uzmanı nasıl olunur?

Vakıf üniversiteleri düzenledikleri sertifika programları ile sosyal medya uzmanı olma olanakları sunuyorlar. Öte yandan özel kurslar da sosyal medya danışmanlığı kursları düzenlemekte. Bütün bunların yanında, üniversitelerin yeni eğitim vermeye başlayan “Yeni Medya” bölümleri de sosyal medya uzmanı yetiştiriyor. İletişim Fakülteleri altında eğitim veren dört yıllık bölümler, henüz bir kaç vakıf üniversitesi bünyesinde bulunsa da, her yıl ÖSYM yeni üniversitelerin bu bölümlerine izin veriyor.

İşverenlerin Sosyal Medya Uzmanında Aradığı Nitelikler Nelerdir?

Bir markanın bilinirliğini arttırması beklenen sosyal medya uzmanının yaratıcı yönünün kuvvetli olması beklenir. İşverenlerin meslek profesyonellerinde aradığı diğer nitelikler şunlardır;

    Mükemmel sözlü ve yazılı iletişim becerisine sahip olmak,
    Çoklu görevleri önceliklendirebilmek,
    Ekip çalışmasına yatkınlık göstermek,
    Son teslim tarihine uygun çalışmak.

    Sosyal medya Uzmanı Ne Kadar Maaş Alır?

    Sosyal medya Uzmanı olan kişiler reklam ajanslarında, kurumsal şirketlerin pazarlama departmanlarında ya da freelance olarak istedikleri yerden çalışabilirler. Sektöre henüz adım atan kişiler ortalama 1500 – 2000 tl arası maaş alırlar. 1 ila 3 yıl arasında tecrübe sahibi olan dijital pazarlama uzmanı ise 2000 – 3500 tl aralığında maaş alabilir.

    3 yıldan daha fazla deneyime sahip olan, özellikle uygulamalı eğitimlerle kendini geliştirmiş olan bir Sosyal medya Uzmanı maaşı 4000 tl üzerinde olacaktır. Elbette bu rakamlar genel bir aralığı temsil ediyor. Kişilerin yer aldığı projeler, eğitimler, seminerler, bildikleri programlar gibi faktörlerin yanı sıra kişilik özellikleri de alacakları maaşları etkiler.

    Dijital pazarlama uzmanı olan kişilerin bazen uzun mesai saatleri olsa da, genellikle eğlenceli karakterlerden oluşan ekiplerle sıkıcılıktan uzaktır. Kurumsal şirketlerde genellikle haftanın 5 günü mesai olurken, reklam ajanslarında bu durum 5+yarım gün ya da 6 gün olarak da seyredebilir.

Bu haber toplam 141 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.