1. HABERLER

  2. Öğrenciler Matematiği Oyunla Öğrenecek
Öğrenciler Matematiği Oyunla Öğrenecek

Öğrenciler Matematiği Oyunla Öğrenecek

Türkiye'deki devlet okullarında bir ilk olacak, Oyun Temelli Matematik Öğrenme Laboratuvarı Projesi uygulaması İstanbul'da başlatıldı.

A+A-

 Türkiye'deki devlet okullarında bir ilk olacak "Oyun Temelli Matematik Öğrenme Laboratuvarı Projesi" uygulaması İstanbul'da başlatıldı Türkiye'deki devlet okullarında bir ilk olacak "Oyun Temelli Matematik Öğrenme Labaratuvarı Projesi" İstanbul'da üç ilk öğretim okulunda başlatıldı. İstanbul Kalkınma Ajansı'ndan alınan destekle hayata geçen proje, Üsküdar'daki Atatürk, Belma Güde ve Şemsi Paşa İlk ve Ortaokullarında uygulamaya geçti. Bu proje ile matematik öğretimi, oyun temelli eğitim malzemeleriyle daha anlaşılır hale getirilerek öğrencilere, sağlıklı zeka gelişimi, yaratıcılık gelişimi, üç boyutlu, analitik düşünme yeteneği kazandırılması ve matematiğin sevdirilerek ilginin artırılması amaçlanıyor. Projeye, İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi ise bilimsel katkı sağladı. Projenin tanıtımı için düzenlenen basın toplantısına, İstanbul Valisi Yardımcısı Harun Kaya, Üsküdar Belediye Başkanı Mustfa Kara, Üsküdar Kaymakamı Mustafa Güler, Proje Koordinatörü Sibel Çatar ve İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Öğretim Üyesi Yard.Doç.Dr.Aylin İlden Koçkar ve Eğitim Uzmanı Ebru Ataca katıldı.

-"MATEMATİK ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN EN ZOR DERS"-

Toplantıda konuşan Üsküdar Kaymakamı Mustafa Güler, matematiğin eğitimdeki gücünün bütün topluma algılatılması gerektiğini söyledi. Bunu hissetmeyen ve eğitim hayatına yaymayan bir toplumun, aslen entellektüel ve estetik yaşamdan uzak olacağını vurgulayan Güler, "Daha sade söylemek gerekirse, estetik ve entellektüel bir hayat bakışı ve lezzeti için matematik bilgisine ihtiyacımız vardır. Açıkça görülüyor ki yıllardır matematiği bilimsel bir araç olarak anlatarak, bugünkü matematik eğitim sistemiyle çocuklarımıza ulaşamadık. Bugün büyük çoğunluk öğrencilerimiz için matematik en zor ders konumunda. Başka bir metod denemekle zarara girmeyeceğimizi tahmin ediyorum. Yani çocuklarımıza matematiği oyun oynarken, farklı işle uğraşırken öğretebiliriz" şeklinde konuştu.

-"ABD'DE BERKELEY VE YALE ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALARI ARAŞTIRILDI"-

Proje Koordinatörü Matematik Öğretmeni Sibel Çatar ise projenin hazırlığında başta ABD Berkeley ve Yale Üniversiteleri kürsülerindeki uygulamaları ve bilimsel sonuçları araştırdıklarını söyledi. Çatar, "Maalesef ülkemiz matematikle düşünmede Dünya'da 33. sırada yer alıyor. Bunu yukarı çekmek, hayatın her alanında varolan matematik ve onu oyunla anlatmak yoluyla çocuklarımıza başta problem çözme, yaratıcılık, strateji geliştirme yetenekleri kazandırmayı istiyoruz. Bu çalışma ülkemizdeki devlet okullarında ilk kez yapılmış olacak" dedi.

-"ZEKA VE BECERİ GELİŞİMİNDE YÜZDE 10-20 GELİŞME BEKLİYORUZ"-

Oyun Temelli Matematik Laboratuvarı Projesinin bilimsel ölçümlerini yapan İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı, Yard.Doç.Dr.Aylin İlden Koçkar, oyunun, çocuğun işi olarak kabul edilmesi gerektiğini söyledi. Çocuğun, bebekliğinden itibaren oyun oynadığını ve bunun en güzel öğrenme biçimi olduğunu söyleyen Koçkar, projeyle çocukların zeka gelişimi ve becerilerinde yüzde 10-20 arası bir gelişme beklediklerine vurguladı. Bu projenin uygulanmasında toplam 480 çocukla araştırma, deney ve kontrol grupları oluşturduklarını açıklayan Koçkar, projede oynanan oyunların zeka ve beceri gelişimi yanında, her sınıfta rastlanılan dikkat eksikliğinden muzdarip çocuklara da faydalı olacağını dile getirdi.

Toplantıda verilen bilgilere göre, Üsküdar'da başlayan projenin toplam maliyeti 531 bin 425 TL. Bunun yüzde 90'I İstanbul Kalkınma Ajansı, yüzde 10'u Üsküdar Kaymakamlığı tarafından destekleniyor. Türkiye'deki matematik eğitiminde sorunlar olduğu gerçeğinden yola çıkılarak hazırlanan proje, uzun dönemde "oyun temelli matematik" yönteminin "okullarda seçmeli ders" olarak kabul edilmesini öngörüyor. - İstanbul
Kaynak: ANKA

HABERE YORUM KAT