1. HABERLER

2. TEKNOLOJİ

3. Samanyolu Galaksisi’yle ilgili yeni bir araştırma yapıldı
Samanyolu Galaksisi’yle ilgili yeni bir araştırma yapıldı

Avustralya'da bulunan Tüm Gökyüzü Astrofiziği için ARC Mükemmellik Merkezi'nde (CAASTRO) yeni ve önemli bir araştırma yapıldı.

A+A-

Bu merkezde Profesör Joss Bland-Hawthorn yöneticiliğindeki ekip tarafından yapılan araştırmaya göre, günümüzden yaklaşık üç buçuk milyon yıl kadar önce Samanyolu Galaksisi’nin merkezinde olağanüstü büyüklükte enerjiyi ortaya çıkaran bir patlama meydana geldi. Bu patlamanın, galaksi merkezinin süper kütleli kara deliğinin yakınlarında meydana geldiği belirtildi.

“Seyfert ışıması” adıyla anılan bu patlama olayının, galakside birbirinden dev iki “iyonlaşma kolonisi” oluşturduğu ifade edildi. Bu patlama olayının geniş etkilerinin 200 bin ışık yılı uzaktan bile fark edildiği açıklandı.

Bu olağanüstü patlamayı tetikleyen unsurun, güneşten milyonlarca kat daha büyük kütleye sahip Sagittarius A kara deliği olabileceğini, bu kara delikle ilişkili nükleer hareketlerin buna yol açmış olabileceğini araştırmacılar bildirdi. Araştırma sonucu ortaya çıkan bilgiler, Samanyolu Galaksisi'nin merkezinin, bu araştırmadan önce zannedilen kıyasla daha hareketli olduğunu gösterdi. Araştırmacılar bu yeni bilgilerin galaksiye ilişkin eski bilgilerin tekrar yorumlanması sonucunu getirdiğini ileri sürdüler.

Merkezdeki çalışma ekibinde bulunan üyelerden biri olan Sydney Üniversitesi’nden Magma Guglielmo, bulguların Samanyolu’nu anlayışımıza dair çarpıcı değişimler getireceğini belirtti.Bu önemli araştırmanın ayrıntılarının "Astrophysical Journal" adlı dergide yayınlanacağı bildirildi.

HABERE YORUM KAT