1. YAZARLAR

  2. Orhan Kaplan

  3. Ulaşımda sürdürülebilirlik
Orhan Kaplan

Orhan Kaplan

Ulaşımda sürdürülebilirlik

A+A-

Ülkemizde de, kentimizde de gün geçtikçe daha fazla kişi kentsel alanlarda yaşamakta.
Bu, dünyada da genel olarak böyle gelişmekte.
Dünya nüfusunun % 50’den fazlası bugün kentsel alanlarda yaşamını sürdürmekte…
Özellikle gelişmekte olan ülkelerde trafik karmaşası nüfusa ve otomobil sahipliliğine ve kullanımına bağlı olarak artmaktadır.
Yani kentsel yerleşimler her geçen gün daha da büyümekte ve yoğunluk artmaktadır..
Artan insan ve otomobil sayısı trafik tıkanıklıkları neden olmakta ve hem zaman hem de önemli maddi kayıplara yol açmaktadır.
Oysa zaman da para da önemlidir…
Yani trafik tıkanıklığı her açıdan bir sıkıntı kaynağıdır.
Öyle durumlarla karşılaşılmaktadır ki, kent içi seyahatler, kentler arası seyahatlerden daha uzun zaman almaktadır.
Bu nedenle yerel yönetimlerin ve kent dinamiklerinin bu konuda ciddi çaba içinde olması beklenir.

* * *
Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak geçmiş dönemlerde, Rahmetli Hikmet Şahin önemli alt ve üst geçitlerle, kavşaklar ve Metro ile trafiği önemli ölçüde rahatlattı.
Ardından Başkan Recep Altepe zamanında da önemli noktalarda yeni yollar açıldı, köprüler yapıldı.
Halen Atatürk ve İnönü Caddesi-Kent Meydanı, Darmstad Caddesinden Altı Parmak’ tan Heykel’e çıkarak sürekli dolaşan İpekböceği tramvayı önemli bir hizmet görmektedir.
Başkan Alinur Aktaş da göreve başlar başlamaz ulaşıma öncelik verip, trafiğin yoğunlaştığı birçok kavşakta yeni düzenlemeler yaparak, küçük dokunuşlarla önemli rahatlamalar sağladı.
Yine Metroda hiçbir yeni yatırıma girmeden salt sinyalizasyon düzenlemeleriyle daha çok insanı taşıyacak bir süreci başlattı.
Aynı anda da Bursa’nın başta ulaşım olmak üzere önümüzdeki 5 yılda kentin başta ulaşım olmak üzere problemlerini gidermede yararlanacağı 2020-2024 Stratejik Planı hazırlıklarına başladı.
Önceki gün de plan Büyükşehir Belediye Meclisi’nde oylanarak ‘oybirliğiyle’ kabul edildi.

* * *
Bursa’da geçmiş yıllara oranla nüfus artışı yaşanmasa da artan otomobil sayısı nedeniyle ulaşımda sorunlar yaşanabilmekte.
Başkan Alinur Aktaş, 2020-2024 Stratejik Planı’yla önümüzdeki 5 yıllık dönem için yol haritasının belirlenmiş olduğunu belirtiyor ve planın yaşama geçmesiyle kent kaynaklarının öncelikli gereksinimlere aktarılacağını ve ulaşım gibi temel problemlerin çözümünde sürdürülebilirliğin sağlanacağını söylüyor.
2020-2024 Stratejik Plan daha önce hiç görülmemiş çapta geniş bir katılımla hazırlandı.
Plan çalışmaları 14 bin 344 vatandaş, 5 bin 18 personel, 795 muhtar, 315 odak grup, 706 esnaf, 2 bin 19 protokol-STK, 155 kamu kurum, kuruluş, STK ve Akademik Odanın görüşü alınarak gerçekleştirildi.
Katılımcı bir anlayışla hazırlanan planın Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nde ‘Oybirliği’ ile kabul edilmiş olmasını bu anlamda da önemsemek gerekiyor.
Kentin turizme yönelik potansiyel ve değerlerini ön plana çıkartarak, aynı zamanda ekonomik gelişimi de sağlayacak 2020-2024 Stratejik Plan’ın kentimize hayırlı olmasını diliyoruz.

 

Bu yazı toplam 44 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.