1. YAZARLAR

  2. Orhan Kaplan

  3. Turizmde eksikliklerimiz ne?
Orhan Kaplan

Orhan Kaplan

Turizmde eksikliklerimiz ne?

A+A-

İnsanların değişik kültürleri tanımak, tarihi eserleri ve doğal güzellikleri görmek, eğlenmek, dinlenmek gibi nedenlerle sürekli yaşadıkları yerlerin dışına düzenlemiş oldukları gezilerdir.

Ve turizm iç turizm ve dış turizm diye iki gruba ayrılır.

Zengin tarihi eserlere, doğal güzelliklere ve temiz bir çevreye sahip bulunan ülkeler turizm açısından şanslı sayılırlar.

Özellikle dış turizm ülkeye döviz kazandıran temel bir kaynak durumundadır.

Turizme ‘Bacasız sanayi’ de denmektedir.

İspanya, İtalya ve Yunanistan gibi ülkeler geleneksel olarak turizmden önemli döviz geliri kazanmaktadırlar.

Türkiye, tarihsel birikimi, doğal güzellikleri açısından pek çok ülkeden daha şanslı bir durumdadır.

Ne ki, son yıllarda önemli artışlar gözlense de dünya turizm geliri pastasından hala yeterli payı alamamaktadır.

Bunun nedenleri üzerinde durmak, petrol ve doğalgaz gibi enerji kaynaklarından yoksun bir ülke olan Türkiye’nin kalkınması açısından son derece önemlidir.

* * *

Türkiye, dünya turizm pastasından gerekli payı alamadığı gibi Bursa da dünyada pek çok kentin sahip olamadığı tarihi, kültürel birikim ve doğal güzelliklere karşın, Türkiye’nin turizm gelirlerinden yeterli payı alamamaktadır hala.

UNESKO Dünya Mirası listesinde bulunan Bursa, Ulu Cami, Hanlar Bölgesi, Hüdavendigar Külliyesi, Yıldırım Külliyesi, Yeşil Külliye, Orhangazi Külliyesi, Muradiye Külliyesi, Cumalıkızık Köyü, müzeleri gibi mekânlara sahip, Uludağ’ı, denizleri, termal kaynakları ve müzeleri ile önemli bir turizm potansiyeline sahip olmasına karşın, Edirne, Aydın, Manisa, Ağrı kadar bile turist çekememekte.

Bunun nedenleri üzerinde durmak kuşkusuz Bursa için yaşamsal önemdedir.

Sıkıntı planlamada mıdır, tesis noksanlığında mı, tanıtım da mıdır?

Son yıllarda önemli artışlar gözlense de Bursa’nın neden daha hızlı bir artış sağlayamadığı sorusu ortadadır.

Geçmiş yıllarda tarihsel birikimimizin ayağa kaldırılması, birçok otelin devreye girmesi, Başkan Alinur Aktaş’ın uluslararası tanıtım atağı Bursa turizminin canlanması açısından önemli gelişmelerdir.

Bursa’nın bir sanayi ve tarım kenti olduğu kadar aynı zamanda bir turizm kenti olduğu unutulmamalıdır.

* * *

Biliyoruz ki Türkiye; son yıllarda turizm konusunda rekorlar kırıyor. Ülkemize 2018 yılında gelen yabancı turist sayısı 40 milyon.

Bu rakam 2019 için 50 milyona yaklaşmakta.

Ancak bu rakamlar bile Türkiye’nin dünya turizm pastasından yeterli payı aldığını göstermeye yetmemektedir.

Aynı şekilde Türkiye’deki artışa koşut Bursa’nın bunca birikimine karşın Türkiye pastasından yeterli payı alamaması ilginçtir.

Türkiye’ye gelen 50 Milyon turiste karşılık Bursa’nın 400 bine yaklaşan yabancı turist sayısı yüzde biri bile bulamamaktadır.

Edirne'ye 3 milyona yakın, Artvin'e 2 buçuk milyona, Muğla'ya 2 milyona, Ağrı'ya yarım milyona ve Van'a Bursa’ya gelen turist sayısı kadar turist çekmesinin nedenleri üzerinde durmak gerekmez mi?

Bunca birikimimize karşın tanıtım eksikliğini göz önüne almak gerekiyor sanırım.

Geçmiş yıllarda Bursa’nın dünyaya tanıtımı konusunda Rahmetli Başkan Hikmet Şahin’in başlattığı epey umut veren ve heyecanlandıran ama iki yıl sonra sona erdirilen İpek Yolu Film Festivali’nin şimdi Başkan Aktaş’ın bu kez Bursa Film Festivali olarak yeniden başlatması hem kentimizin sanat ve kültürü açısından hem de Bursa’nın dünyaya tanıtılması açısından önemi ortadadır.

Bu yazı toplam 252 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT