1. YAZARLAR

  2. Orhan Kaplan

  3. Şu lojman ve binek araç sorunsalı!
Orhan Kaplan

Orhan Kaplan

Şu lojman ve binek araç sorunsalı!

A+A-

Bilineceği üzere Türkiye’de bir kamu lojmanı ve sosyal tesisi ile devlete ait çok sayıdaki binek aracı sorunu yıllardır tartışılmaktadır.

AK Parti, ilk iktidar yıllarına önemli reformlarla başlamış ve kimi uygulamalar halkta önemli bir heyecan ve memnuniyet yaratmıştı.

Gerçekten de ‘Acil Eylem Planlarında’ yer alan projeler bir-bir uygulamaya sokulmuş ve Türkiye’de Lojman, sosyal Tesis ve Resmi Binek Aracı saltanatına bir neşter vurulmuştu.
Bilineceği üzere Milletvekili Lojmanlarının satışıyla işe başlamış, sonra kimi Sosyal Tesisler devlet elinden çıkarılmıştı.

Devlete büyük bir yük olan bu Sosyal Tesislerin bir kısmı satılmış, bir kısmı da kiraya verilmişti.
Bunun Bursa’da da örneklerini görmüştük…
Örneğin, Orman Bakanlığı’na bağlı Oylat Sosyal Tesisleri, kapatılmış, Uludağ’da da bazı Sosyal tesisler devletin elinden çıkarılmıştı.
Bu, Türkiye’de hem liberalleşme ve hem devlet memurlarının halk ile kopukluğunun giderilmesi adına önemli bir uygulamaydı.
Ancak arkası ne yazık ki gelmedi!..

* * *
Aradan yıllar geçti…
Yanılmıyorsam 2017 sonu yahut 2018 başında TBMM'de kabul edilen yasayla kamu konutlarının satışına yönelik düzenleme yapıldı.
İlk olarak 50 bin kamu konutunun dökümü tamamlanacak ve 5 bin kamu konutu geçtiğimiz yılın Kasım ayına kadar satışa çıkarılacaktı.
Bu satışın gerçekleşip gerçekleşmediğini bilemiyorum ama zaten gerçekleşmiş olsa da bu 5 bin konut devede kulak!
Toplam 250 bin konuttan söz edilmekte…
Sovyet Sosyalist Sistemi’nin dağılmasının ardından bu gün artık dünyada pek görülmeyen bu devlet memurlarına lojman ve sosyal tesis uygulaması bu gün Türkiye’de bütün ağırlığı ile sürmekte!
 
* * *
Hiç kuşkusuz bunu seslendirmemiz bir ‘devlet memurluğu düşmanlığından’ asla kaynaklanmamaktadır!..
Devlet, tüm çağdaş dünyada olduğu gibi memuruna yeterli ücreti vermeli ve memur da canı nasıl, nerede yaşamak isterse orada yaşamalıdır.

Yüz binlerce Lojman ve Sosyal Tesisin yıllık bakım-onarım giderleri Türkiye’de önemli bir yekûn tutmaktadır.
Türkiye bu kaynak israfının mutlaka önüne geçmelidir.

Ayrıca devletin memuru ile millet kaynaşmasında bu durum büyük bir engeldir.
Terörle uzun yıllardır mücadele eden bir ülke olarak Savuma ‘Emniyet dahil) ve Sağlıkta lojman konusunu korumalıdır ama Karayollarının, Maliye’nin, DSİ’nin kent merkezlerindeki lojman ve Sosyal Tesislerinin mantığını nasıl açıklamak gerekir bu çağda?

Ayrıca bu gün Türkiye’de Kamuya ait 158 bin resmi araç (Kiralama yoluyla kullanılanlar hariç) bulunmaktadır.
Almanya’nın nüfusuna eşit Türkiye’nin, Almanya’nın 10 katı resmi binek aracı kullanmasını kim, nasıl açıklayabilir?
Türkiye’de savurganlığa ve israfa büyük neden olan bu Toplumsal kaynaşmayı engelleyen bu uygulamaya artık bir son verilmesi gerekmez mi?

Türkiye savurganlık ve israf anlamında milli geliri 30 bin dolar seviyesinde olan dünyanın en zengin ülkelerini bile çok gerilerde bıraktığı bilinmelidir!..

Şimdi Türkiye’de yeni bir sistem kurulurken, Başkan Erdoğan’ın sıkça şikâyet ettiği ‘Bürokratik Oligarşi’ ile mücadele kapsamında şu lojman, sosyal tesis ve resmi binek araçları sorununa el atmalıdır.

5 bin konut satımı ve Resmi binek araçlarına salt geçiş ayrıcalığının kaldırılması ile yetinilmemelidir…

 

Bu yazı toplam 67 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.