1. YAZARLAR

  2. Yusuf Saray

  3. Hacker’ların Yeni Hedefi Oyunlar!
Yusuf Saray

Yusuf Saray

Hacker’ların Yeni Hedefi Oyunlar!

A+A-

Oyun hacklemek ve bununla beraber olarak kullanıcı hesaplarını hacklemek, kullanıcı verilerine ulaşıp kredi kartı gibi çeşitli detaylara ulaşmak ve buradan hareket ederek de bazı tehditler oluşturmak. Günümüzde bu bahsettiğimiz şeyler yeni bir şey değil. Bu, her sene tekrardan hortlamakta olan ve yine son derece can yakmakta olan bir çeşit eylem. Geçtiğimiz yılın başlarında Minecraft, 2016 Mart ayı içerisinde Steam bu gibi saldırılara maruz kaldılar. Tabi ki de milyarlarca dolar TL’nin dönmekte olduğu oyun sunucularının hedef olması da doğal bir şey. Yine bu sunucuların 100 milyonlarca oyuncular barındırmakta olduğunu da hesap edersek siber suçluların da yavaş bir şekilde bu oluşumları hedef almakta olmalarına asla şaşırmamalı.

Her Online Oyun Sunucusu Potansiyel Hedef

Kümülatif şeklinde oranları değerlendirdiğimiz vakitte ortalama olarak en az 2 dolar oyun içerisi satın alma bedeli ödenip oynanmakta olan her türlü oyun sunucularda olan üye sayısı ile çarpıldığı takdir de oldukça güzel bir geliri işaret etmektedir. Yine oyun sunucuları üyeleri de bahsi geçen bu nokta da o kadar yoğun bir parasal işlemler yapmaktalar ki yine bahsi geçen bu dijital meblağın katlanıp yükselmesi de son derece doğal bir şey. İşte bu sebeple de her türlü çevrimiçi oyun sunucusu da potansiyel bir çeşit kurban olarak görülebilmektedir. Burada da bir tek sunucu üstündeki kullanıcı hesap verileri tehlike altına alınmamaktadır. Fide programları ve bunlara benzeyen kötücül bazı programların çoğalıp yükselmelerinden dolayı da kullanıcılar da bireysel anlamda bir çeşit tehlike altına giriyorlar.

Güvenlik Önlemleri

Steam’e yönelik olarak yapılmış olan saldırılar da direkt olarak her zaman aynı algoritmayı kullanmamakta ve sürekli geliştirilmekte ve güncellenmektedir. Steam’in yaşamakta olduğu tehdit ile birlikte geçmiş olduğumuz dönemlerde hem Origin hem de yine Electronic Arts karşı karşıya kaldı. Bir başka taraftan da bireysel kullanıcılar açısından genel anlamda güvenlik yöntemleri de maalesef yeterli olamamaktadır. Oyunlardan da olabildiği kadar faydalanabilmesi amacı ile çevrimiçi olunması gereken oyuncular, internete bağlı kaldıkları oturum içlerinde sürekli tehdit altındalar.

 

Bu yazı toplam 1232 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT