1. HABERLER

  2. HABERLER

  3. AMP nedir? Google AMP Stories Nedir?
AMP nedir? Google AMP Stories Nedir?

AMP nedir? Google AMP Stories Nedir?

AMP nedir? Google AMP Stories Nedir? sorunun yanıtı burada. Google Accelerated Mobil Pages (AMP ) teknolojisi 2016 yılından itibaren globalde kullanılan, cep telefonlarında ışık hızında yükleme sağlayan bir web site yayınlama teknolojisidir.

A+A-

Google AMP Stories Nedir? sorusunu yanıtlamadan önce gelin isterseniz AMP nedir? sorusuna yanıt verelim...

AMP NEDİR?

AMP projesi, mobil performansı web’deki her şeyin üstünde tutmak amacıyla Şubat 2016’da Google tarafından yayınlandı.

AMP’nin uzun adı Accelerated Mobil Pages’dir,

bu ismin Türkçe karşılığı ise “Hızlandırılmış Mobil Sayfalar”.

Adından da anlaşılabileceği üzere, AMP kodlama yönteminin kullanım amacı, web sitenizdeki içeriklere mobilde daha hızlı erişilebilmesidir. Peki Google AMP Stories Nedir? Stories bilindiği üzere türkçe karşılığı hikaye oluyor.

GOOGLE AMP STORIES (HİKAYELER) NEDİR?

İlk kez Şubat 2018’de karşımıza çıkan bu özellik aslında, günümüzde birçok sosyal medya platformu ve mobil uygulamalar tarafından yaygın bir biçimde kullanılan “hikaye” özelliği.

Google, “AMP Hikayeler”i mobil için tasarlanmış görsel açıdan zengin hikaye anlatıcılığı şeklinde tanımlıyor. Snapchat ve Instagram’daki hikayelere benzer biçimde, haberler hikaye formatında, zengin görseller eşliğinde sunuluyor. Ekranın sağ ya da sol kenarına dokunarak hikaye sayfaları arasında gezinebiliyorsunuz.

Metinden çok görsel sunumun ön planda olduğu AMP Hikayeler, hem mobil hem de masaüstü tarayıcılar tarafından görüntülenebiliyor.

Google resmi blogunda AMP stories projesi hakkında özetle şu ifadeler kullanılıyor: “Üzerinde çalışılan proje, tamamen mevcut web teknolojilerinden oluşturulmuş yeni bir açık çerçeve olan AMP HTML’e dayanmaktadır. AMP , mobil webin performansını önemli ölçüde artırmayı amaçlıyor. Video, animasyon ve grafik gibi zengin içerikli web sayfalarının akıllı reklamlarla birlikte çalışmasını ve anında yüklenmesini istiyoruz”.

AMP nedir? Google AMP Stories Nedir?

AMP bir sayfayı nasıl daha hızlı yükler?

Bir sayfayı daha hızlı yüklemek için Google AMP aşağıdaki şekilde çalışır:

    Tüm AMP JavaScript’lerini eşzamanlı olmayan bir şekilde yürütür, bu AMP tüm blokları için ayrı ayrı JavaScript oluşturur ve ayrı olarak yüklenir. Bu nedenle, belirli bir bölüm için sayfanın tamamının görüntülemeye dayanması gerekmez.
    AMP, sayfanın boyutunu ve yapısını kaynaklardan herhangi bir yardım almadan yükler. Genellikle, tarayıcı sayfanın yapısının ne kadar süreceğini bilmiyor, ancak Google AMP için reklamların, içeriğin veya görsellerin boyutunu belirler.
    Tüm üçüncü taraf JavaScript’i sanal alan iframe’inde tutan Google AMP, üçüncü taraf JavaScripts’in ana sayfa öğelerini oluşturulması engeller. Basitçe söylemek gerekirse, üçüncü taraf reklamları, ana web sayfasının içeriğinden ayrı tutar.
    AMP, web sayfasının içerik, resim vb. Gibi temel unsurları daha hızlı yüklemesini sağlayan kaynak yüklemeye öncelik verebilir.

Google AMP’nin ne olduğunu ve nasıl çalıştığını anladıktan sonra, e-ticaret için neden önemli olduğunu bilmeliyiz.
E-ticaret İçin Google Hızlandırılmış Mobil Sayfalar

Başlangıçta, AMP daha hızlı yüklenecek makaleler, bloglar ve başka bir statik içerik için oluşturuldu. Ancak, yıllar içinde, gelişmelerle birlikte, şimdi e-ticaret için şiddetle tavsiye edilmektedir. E-ticaret web siteleri mobilde yavaş çalışsa da e-ticaret geliştirme ekipleri AMP işlevselliğini eklemenin sayfa yanıt süresini azaltmaya yardımcı olabileceğini düşünüyor.

Web’de mobil gezinme hakkında, kişilerin% 46’sı sayfaların yüklenmesini beklemekten hoşlanmaz. Mobil bir açılış sayfasını yüklemek ortalama 15,3 saniye sürer.

Çalışmaya göre, sayfa yükleme süresinde bir saniyelik bir gecikme şunlara yol açmaktadır:

    Dönüşümlerde % 7 kayıp
    % 11 daha az sayfa görüntüleme
    Müşteri memnuniyetinde % 16 azalma

Ayrıca, yükleme süresi 10 saniyeden fazlaysa, mobil kullanıcıların %50’si bu sayfayı terk eder.
site time cikis - Google Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) Nedir? Amp'ye Kapsamlı Bir Bakış

Bir e-ticaret web sitesi çalıştırırken, müşterilere hızlandırılmış sayfa yükleme hızı sağlamak, ürün görünürlüğünüzü ve dönüşümlerinizi artırmak için mükemmel bir yoldur. Ziyaretçilerin davranışlarının nasıl değiştiğine bağlı olarak, Google AMP herhangi bir web sitesi için bir zorunluluk haline gelmiştir.

AMP’yi e-ticaret için uygulamak için, biraz farklı bir yaklaşım var. Bakalım e-ticaret için AMP nasıl çalışıyor?

AMP’nin etkili olduğu e-ticarette üç tür sayfa vardır: Ana Sayfa, Ürün Kategorisi Sayfaları ve Ürün Sayfaları.

1. Anasayfa

E-ticaret için AMP’ye gelince, ana sayfa başlangıç ​​için en iyi sayfalardan biridir. Ana sayfa hızlı yüklenirse, çok sayıda potansiyel müşteri kazanabilirsiniz.

2. Ürün Kategorisi Sayfaları

Ürün kategorisi sayfaları, e-Ticaret web sitenize AMP eklemek için sonraki önemli sayfalardır. Bu nedenle, bir kullanıcı ürünü Google’da aradığında AMP destekli sayfalar nispeten hızlı oldukları için sıralamalarda daha üst sıralarda yer alır.

3. Ürün Sayfaları

Ürün sayfalarında AMP, yükleme elemanlarına öncelik verir: ürün görüntüleri ve ürün tanımları önemli faktörlerdir. AMP elementleri tanır ve önce bu elementleri sunar. Üçüncü taraf JS’nin tümü daha sonra yüklenmektedir.

Böylece, AMP’yi e-ticaret için ürün sayfalarınızda amp-selector, amp-acces, amp-carousel, amp-bind, vb. gibi çeşitli bileşenleri kullanarak uygulayabilirsiniz.
E-ticaret Web Sitenizde Google AMP Nasıl Etkinleştirilir?

E-ticaret mağazanıza Google AMP eklemek için aşağıdaki öğelere ihtiyacınız var:

Ana Sayfaya AMP Ekleme

Ana sayfa, e-ticaret mağazanızın cephesi olan iç sayfalara göre daha fazla trafik alıyor. Bu nedenle, alıcılarınızın yolculuğunu ana sayfanıza sorunsuz hale getirmek için, ana sayfanızın düzenini, içeriğin statik olmayan içeriğiyle basitleştirilmesi çok önemlidir.

Bu nedenle, yatay eksen boyunca farklı görüntüler göstermenizi sağlayan ana sayfa üzerine ‘ amp-carousel ‘ bileşenini ekleyin. Bu durumda, bir görüntü dizisini sürekli bir şerit olarak görüntülemek için type = ”carousel” kullanın.

Ürün Sayfalarına AMP Eklemek

Ürün sayfaları bir ürünün tanımını, resimlerini, incelemelerini ve fiyatlarını içerir. Kullanıcının metin veya resim olabilecek bir seçenekler listesinden seçim yapmasını sağlamak için amp-selector kullanın.

Seçilen renge bağlı olarak ürün fiyatını güncellemek için amp-bind kullanabilirsiniz. Kullanıcıların sosyal paylaşımlarına izin vermek için amp-social-share kullanabilirsiniz.

Aynı şekilde, ilgili ürün listesini burada gösterildiği gibi görüntülemek için de amp-list kullanabilirsiniz.

Etiketler : ,

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.